Zevende week in Canada - Reisverslag uit Calgary, Canada van Martijn - WaarBenJij.nu Zevende week in Canada - Reisverslag uit Calgary, Canada van Martijn - WaarBenJij.nu

Zevende week in Canada

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

17 Augustus 2015 | Canada, Calgary

Maandag 17 Augustus 2015

Vandaag hebben we de bestrating van de zithoek erin gemaakt, en in de avond, Mario Bros op de wii gespeeld

Dinsdag 18 Augustus 2015

Vandaag weer naar stage geweest en verschillende klussen verder gewerkt, toen we thuis kwamen hadden we een nieuwe huisgenoot, de zus van Harco, Janneke, Harco is een jongen die 2 jaar geleden stage heb gelopen bij Ronald (European Garden Design) van hem hebben we ook van deze geweldige stage gehoord, hij heeft zijn zus overgehaald om 3 weken door dit mooie land tereizen, Eerst is ze 3 dagen hier en dan begint ze door de Rockymountains tetrekken.
Vanavond zijn we bij de Market Mall geweest, Daar hebben we bij de 'Foodcorner' Een plek met heel veel
fastfood restaurants bij elkaar dus iedereen zijn eigen ding kan halen, om Janneke wakker tehouden, Want savonds wordt het altijd heel zwaar vanwege dat het in nederland dan snachts wordt en een lange reis heb gehad, heerlijk gegeten en daarna een ijsje gehaald bij FrozenYoghurt! mmm

Woensdag 19 Augustus 2015

Vandaag maairondje gedaan op stage,
De auto was weer kapot gegaan midden op de stoneytrail (snelweg)
we liepen flink achter uiteindelijk... om 6 uur waren we klaar die dag en toen lekker pizza gedaan bij stage in de buurt, Savonds spelletjes gespeeld.

Donderdag 20 Augustus 2015

Vandaag nog een paar maaiklantjes gedaan op stage en doen verder gegaan met het grond klaarmaken voor de volgende tuin! Morgen grasleggen ( Als het weer meewerkt, Er staat 90 procent regen op verwachting) toen we thuiskwamen zijn we met zijn alle naar Lloyds geweest weer gerolschaatst om Janneke het mee te laten maken. Daarna heerlijk gegeten.

Vrijdag 21 Augustus 2015

Vandaag op naar stage, Erg slecht weer reserveband gerepareerd die lek onder de auto hing, En nog met Ronald langs een winkel geweest voor een klant die een inbouw bbq wil. Vanwege de regen waren we al om half 12 thuis niks aan het doen, We zouden Zaterdag naar Ponoka gaan maar vanwege het slechte weer zijn de gelijk al gegaan, Het zijn vrienden van mijn ouders die hier een boerderij hebben. We wonen al 26 jaar in Canada. Er mooi om een canadese farm tezien,
Waar bij mijn ouders 22 jaar geleden nog geholpen hebben. Vanwege dat er een vergadering is hier zijn we savonds naar het dorp geweest bij de Ouders van Ester. De eigenaresse van het huis.We hebben hun ontmoet. hij zijn tegelijk met Ester en Herman naar Canada gegaan. daarno nog wat dingen van Ponoka laten zien en toen we thuis kwamen lekker naar bed.

Zaterdag 22 Augustus 2015

Vandaag optijd uit bed en leuke uitjes gedaan, Eerst naar een Cornmaze, heel erg groot leuk om een keer tedoen, Daarna naar de Gull Lake en toen naar Bentley, Een oud cowboy dorpje, Nog even doorgereden naar Sylvan Lake, Daarna lekker over boeren zandwegen gecrost met onze auto, in de avond nog even langs een boerderij geweest waar de zoon van Ester en Herman werkt, en nog wat van de natuur bekeken in de avond lekker bij het kampvuur met wat marsmallows.

Zondag 23 Augustus 2015

Vanmorgen eerst afscheid genomen van Ester en Herman, toen naar West Edmonton Mall, de 2de grootste winkelcentrum van de wereld! Met heel groot waterpark, Groot pretpark en ijshockeybaan! En ruim 800 winkels!
parkeerplaats voor ruim 20.000 autos en dagelijks 100.000/200.000 bezoekers!
Daarna terug gereden naar Calgary, Ruim 300 km! Was een super weekend!