Dertiende week in Canada - Reisverslag uit Calgary, Canada van Martijn - WaarBenJij.nu Dertiende week in Canada - Reisverslag uit Calgary, Canada van Martijn - WaarBenJij.nu

Dertiende week in Canada

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

28 September 2015 | Canada, Calgary

Maandag 28 september 2015

Vandaag nog een laatste maairondje gedaan met stage
dit was onze laatste stagedag bij European Garden Design! we hebben er een super tijd gehad!

Dinsdag 29 september 2015

Vandaag onze laatste dag in Calgary.. We hebbem vandaag alles ingepakt en naar het Bottle Depot geweest om al onze opgespaarde blikjes en flesjes wegtebrengen! daarna nog boodschappen gedaan voor de grote reis! We hebben in de avond de auto gebracht bij Ronald en een lekker stuk cake mee genomen! In de Avond ook nog taart gegeten met Helen en Hannah! We hebben een super periode gehad! maar optijd slapen want morgen weer een drukke dag!

Woensdag 30 september 2015

Vandaag begint onze grote reis naar Vancouver!
Maar eerst lekker ontbijt met zijn alle en toen om 8 uur Hannah bij de bus gebracht! toen opweg naar Banff! Daar eerste even bij de Boom Lake geweest een hike van 5,1 km liet ons wel iets super moois zien! Vanaf daar naar de Moraine Lake geweest! vind ik de mooiste lake van Canada! het is vandaag super mooi weer dus tijd voor super mooie fotos! Toen nog even bij de Peyto Lake geweest! 4 weken geleden zijn we daar ook geweest maar toen was er sneeuw en mist dus hebben we weinig kunnen zien! we hebben heerlijk gegeten bij een restaurant onderweg! mmm toen nog 100 km doorgereden, en op de parkeerplaats van de Colombia Icefields geslapen in de auto!

Donderdag 1 oktober 2015

Vanmorgen weer vroeg op weg!
6.15 gingen we alweer weg! eerst naar de Sunwapta falls! Eerst een heerlijke ochtend wandeling gemaakt naar de onderste waterval van 3 km lopen! daarna nog even bij het mooie eiland gekeken bij de Sunwapta falls!
Vanaf daar doorgereden naar Jasper! daar eerst een heerlijk bakje koffie gehaald bij Tim Hortons! het was super mooi weer eerst nog even gekeken bij de Patricia Lake en bij de Pyramide Lake! super mooi daar!! al die mooie herfst kleuren en her stilstaande water!, Mooie fotos gemaakt met de gopro in het water! Toen doorgegaan naar de Maligne Lake! Daar hebben we besloten om naar het Spirit Eiland tegaan! 45 minuten met de boot! Wat een supermooi blauw water en een prachting uitzicht!
Toen we terug waren nog even mooie fotos gemaakt van de Maligne Lake! Vanaf daar nog even naar Medicine Lake geweest! We zijn daar 2 maanden geleden ook geweest maar toen was het waterniveau 20 meter hoger! wat een raar gezicht is dat als de lake ineens leeg is! Waar is al dat water gebleven? Toen heerlijk pizza gegeten in Jasper en opzoek naar onze Hostel! We waren er bij 1 aan het inchecken maaaar, dat was de verkeerde wij stonden niet in het systeem! na 40 km rijden waaronder 20 km omhoog bij een berg kwamen we bij een klein hutje helemaal boven bij een berg! Wat een super uitzicht! er kwam gelijk een man naar ons toe! een man die aan het houthakken was voor het vuur ! we hadden en geen stroom en geen stromend water.. Het was op een beren gebied! vorig jaar stond er ineens een beer daar voor de deur! In onze hut hadden we de openhaard aangedaan en lekker erbij zitten kaarten! we hadden besloten om allemaal
omstebeurt snachts hout erin tedoen maar we waren inslaap gevallen en snachts werd het best wel koud maar wel een heel bijzonder avontuur!

Vrijdag 2 oktober 2015

Vandaag ging de wekker alweer om half 8! toen nog even lekker de openhaard aangedaan om optewaren! Om 8 uur gingen we naar de Mount Edith! Die was 5 minuten van onze hostel vandaan! Een super mooie witte berg top met een grote glacier! toen we eraan kwamen was er een grote bear warning! we konden maar 1 van de 4 hikes toen omdat er teveel kans was dat er grizzly beren waren! Maar wat een super locatie! Vanaf daar nog even naar de ... Lake geweest met mooi uitzicht op de glacier! Daarna weer naar Jasper gegaan en daar weer een lekker bakje koffie gehaald bij Tim Hortons! En toen naar de Maligne Canyon! daar bij de de 6 bridges gekeken! op de terug weg nog een groot eland gezien met een heel groot gewei! het was niet zulk mooi weer dus toen even de was gedaan in Jasper en daar een heerlijke bak koffie gedaan! Toen heerlijk in ons luxe hotel in de buiten hot tub gezeten! toen heerlijk gedouched en in luxe bed gaan liggen!
Tot Morgen!

Zaterdag 3 oktober 2015

Wat een super nachtrust gehad! tijd om weer een nieuwe dag tebeginnen! Vandaag naar mount robson! We wouden heel graag naar de Berglake! maar dat werd hem niet een hike van 21 km heen en 21 km terug werd even teveel! bij het bezoekers centrum zeiden ze dat we wel naar de kinney lake en naar de suspention bridge konden! en er was een leuke survival river! met een boot en 80/100 procent kans dat je een beer ziet! die wij heel graag willen zien! maar we vonden het teduur dus we hebben er niet voor gekozen, we zijn naar de Kinney Lake gelopen! 7 km en toen nog 4 km doorgelopen naar een suspention bridge! een touw brug over een rivier! wat een super weer vandaag en in zoveel verschillende gebieden op 1 dag! eerst een in een ceder bos! toen op het strand langs de lake en toen ineens in een regenwoud! en toen weer een klim op de berg naar de touwbrug zoveel dingen gezien maar wel erg raar gevoel in de benen! toen waar daar klaar waren moesten we nog 250 km rijden naar ons hotel in clearwater!
en je raad het nooit! onderweg langs een parkeerplaats liep gewoon een ZWARTE BEER! super leuk om die gezien tehebben!!!! toen doorgereden naar clearwater en daar even gegeten bij de A&W en dan heerlijk naar bed

Zondag 4 oktober 2015

Vandaag weer een drukke dag! het bekijken van 4 watervallen in Wells Gray National Park!
Eerst langs de Spahats Falls hele mooie in een diep gat! toen de Dawson Falls! een hele breedde! Toen naar Helmcken Falls! Da mooise waterval van Canada! super mooi! en toen nog naar de Moul Falls! een mooie waterval waar je ook nog onderdoor kan lopen! Daarna nog 150 km naar ons hotel in Kamloops gereden! daar heerlijk gegeten bij Joe's en onderweg naar ons hotel kwamen we 'Amsterdam Restaurant' tegen wat grappigg! maar nu heerlijk maar bed

• 07 Oktober 2015 - 22:05

Jacqueline Bak:

Ik wil daar ook naar toe, al die prachtige meren, bergen en een BEER..
    Nog heel veel plezier!