Eerste dag in Canada - Reisverslag uit Calgary, Canada van Martijn - WaarBenJij.nu Eerste dag in Canada - Reisverslag uit Calgary, Canada van Martijn - WaarBenJij.nu

Eerste dag in Canada

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

07 Juli 2015 | Canada, Calgary

Hallo Allemaal,

Dinsdag 7 juli 2015

Vandaag is de dag van vertrek naar Canada. om 10 uur kwam Rob naar mij, even lekker een gebakje gegeten. en om half 11 opweg naar Schiphol.
Na lang wachten op schiphol is het eindelijk zover om 1 uur vertrekt ons vliegtuig. In het vliegtuig op een plek met extra beenruimte lekker ruim zitten met een tablet spelletjes spelen en films kijken, Na 9 uur eindelijk aangekomen in Calgary. We waren heel snel door de douane heen. maar om onze werkvergunning aan tevragen hebben we wel een uur voor in de rij gestaan... Na het lange wachten stonden onze koffers al klaar en Ronald(Stage eigenaar) Stond al klaar op ons tewachten. We rijden naar zijn huis in Calgary, eerst een kop koffie en toen ging die het huis van ons gastgezin laten zien. We moesten gelijk met 1 van zijn autos achter hem aanrijden. Heel appart voor het eerst rijden in Canada. "Je mag hier links en rechts inhalen, stoplichten staan aan overkant van een kruispunt, Je mag altijd naar rechts, ook als stoplicht op rood is. bij een kruispunt wie als eerste stopt heb voorrang" het was even oefenen maar het is allemaal goed gekomen:D. bij het huis aangekomen naar 15 minuten rijden, heel appart komen we in een keurig huis en de eigenaar komt pas 4 dagen laten thuis. Zitten we daar met zijn 2 in een huis in Calgary, Gelijk 2 pizzas gehaald bij de supermarkt en heerlijk pizza gegeten.
het was hier pas 18.00 toen was het in nederland al 02.00 het was even wennen al dat tijdverschil proberen om zo lang mogelijk wakker teblijven om het ritme gelijk goed tekrijgen. Ronald belde dat we gelijk de volgende dag mochten beginnen spannend! Maar we waren wel bang dat we heel moe zouden zijn vanwege het tijdverschil.!