Eerste Week in Canada - Reisverslag uit Calgary, Canada van Martijn - WaarBenJij.nu Eerste Week in Canada - Reisverslag uit Calgary, Canada van Martijn - WaarBenJij.nu

Eerste Week in Canada

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

08 Juli 2015 | Canada, Calgary

Hallo Allemaal.

Woensdag 8 Juli 2015

Eerste werkdag:
De werkdagen zijn hier van 08.00 tot 17.00
Ze nemen alleen pauze als ze even zin hebben om iets te eten dus geen vaste koffie en etenspauzes. De klanten hier regelen zelf meestal niet de koffie dus moeten we dan ergens halen,
We komen aan bij Ronald om half 8 en we krijgen gelijk een grote mok koffie om te praten wat we die dag gaan doen, We gaan verder met een schutting waar hun eerder al mee begonnen zijn. We komen aan bij de klus en er is een Slowaakse jongen, die ook voor Ronald werkt. Het is erg mooi weer en het was een super eerste dag.

Donderdag 9 Juli 2015

Tweede werkdag:
We hebben een klusjes dag,
Allemaal kleine klusjes doen.
zoals sprinklers controleren, borders schoonmaken en dat soort dingetjes. Ik heb de hele dag met de Dodge achter Ronald aangereden om goed te leren rijden in Canada en beetje de weg te leren.
Calgary is een hele grote stad en is bijna net zo groot als Noord en Zuid-holland bij elkaar.
Het was een leerzame dag.

Vrijdag 10 Juli 2015

Eerst gewerkt en daarna was het zover.
Hannah en Helen zijn thuisgekomen
De eigenaresses van het huis,
Super aardige mensen en heel gastvriendelijk!

Zaterdag 11 Juli 2015

We zijn uitgenodigd door Hannah en Helen en hun oom Chris.
Om een dagje mee te gaan naar Drumheller de plek waar in de wereld de meeste dino's zijn gevonden. Heel mooi gebergte.
Daarna nog even naar het grote Tyrell Museum geweest waar alle dino's zijn opgesteld heel mooi om te zien!
Daarna nog naar Stampede geweest! (Soort kermis)
Heel grote event in Calgary heel mooi om te zien
Nog naar een motorshow wezen kijken en hele mooi vuurwerkshow achteraf. Super leuk dat we dit meegemaakt hebben!

Zondag 12 Juli 2015

Eerst lekker uitgeslapen van Stampede!
Daarna naar de shoppingmall geweest gekeken voor een nieuwe telefoon voor Rob, Hij had zijn telefoon stuk laten vallen bij Drumheller en wou graag een nieuwe om foto's te maken van dit mooie land!
Maar hier zijn bijna alle telefoon gelocked dus heel moeilijk om een telefoon tekopen waar een nederlands kaartje inkan. Hier kan je de telefoons eigenlijk alleen met een abonnement kopen. dus niet geslaagd voor een telefoon.
Toen we thuis kwamen kwam Kirsten thuis met haar ouders terug van Vancouver! Kirsten woont hier ook voor een jaar en komt is hier ook een beetje als oppas voor Hannah, vanwege dat haar moeder (Helen).
Altijd werkt in Edmonton 300 km verderop. in het weekend komt ze altijd wel gezellig thuis gelukkig! Het was een super gezellig avond met zijn alle bij elkaar!

Tags: Calgary