Tweede week in Canada - Reisverslag uit Calgary, Canada van Martijn - WaarBenJij.nu Tweede week in Canada - Reisverslag uit Calgary, Canada van Martijn - WaarBenJij.nu

Tweede week in Canada

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

13 Juli 2015 | Canada, Calgary

Hallo Allemaal,

Maandag 13 Juli 2015

Met Ronald naar de gemeente om een Sofinummer aan te vragen.
Ronald had verwacht dat dat een uur zou duren maar na 10 minuten waren we klaar. We hadden daarna een afspraak met de bank om een rekening te openen maar de afspraak duurde nog even omdat we tes nel waren bij de gemeente. Dus eerst even lekker gegeten bij de Subway!
Bij de bank een rekening geopend met een welkomstbedrag van 250 Dollar!

Dinsdag 14 Juli 2015

Eerst gewerkt, Daarna wilde we gaan Rolschaatsen met Hannah en Kirsten bij Lloyds maar dat was op dinsdag avond alleen voor prive boekingen... Toen waren we van plan om te gaan lasergamen maar daar was het te druk... Toen gingen we een ijsje eten bij Chinook. Het oudste shoppingmall van Calgary. en weer gekeken voor een telefoon voor Rob maar weer niet gelukt...

Woensdag 15 Juli 2015

Vandaag moesten Ik en Rob voor het eerst straten in canada, Maar hier niet op zand.. Maar op gravel een natuursteen grind heel klein.
Het was even wennen maar ging beter dan verwacht.

Donderdag 16 Juli 2015

Een regendag.. Maar toch hele dag gewerkt.
Beetje een rommeldagje alles opruimen en klaar zetten voor de volgende klussen. Daarna naar Hannah haar toneelstuk geweest!
Omdat de zomervakantie hier langer duurt doen ze in de zomer toneel!
Superleuk hoe ze met de groep het toneelstuk heb uitgevoerd!
Daarna nog even lang een fastfoodtent geweest, En daarna nog ergens ijsjes gemaakt! Superlekker allemaal smaakjes en dingen erop doen!

Vrijdag 17 Juli 2015

Regen, Wind en Regen

Verschrikkelijk slechtweer deze dag..
Maar toch naar Ronald gegaan. wij komen daar aan, Ronald nergens te zien.. Hij ligt nog in bed.. Hij komt naar beneden en zegt, Ik had niet verwacht dat jullie zouden komen met dit weer.
Hij heeft ons zijn kantoor laten zien en vol trots zijn elektrische gum :P
S'Middags zijn we met Kirsten weer naar de Shoppingmall geweest voor het kijken voor een telefoon voor Rob.
Kirsten had ooit iemand ontmoet die daar voor een telefoonzaak werkt.
Wij komen bij hem aan, Hij kon ons niet goed helpen maar had nog een kennis die wel telefoon te koop had die wel unlocked waren. !
Wij erheen gereden en jahoor! Allemaal mooie telefoons!
Rob heb daar een mooie S4 mini gekocht en in zag er een super mooie Samsung Galaxy s5 Active voor de helft van de nederlandse prijs!
Ik dacht die moet ik meenemen met een super camara erop om mooie foto's te maken van dit mooie Canada!
In de avond zijn we nog naar de stamkroeg van Ronald geweest,
'Pig and Whistle' Super leuk om gezien hoe het uitgaansleven in Canada is! Overal pooltafels, en een leuke liveband.
De eigenaar van de liveband kwam heletijd bij ons staan omdat die het super vond omdat wij er als nederlanders bij waren! .

Zaterdag 18 Juli 2015

Op naar Banff!
Lekker met de auto van Kirsten door de Rocky Mountains rijden!
Super mooi allemaal daar!
Bij Lake Minnewanka geweest. Wat een super plek zo mooi krijg je het niet op een foto.. super mooi blauw water!
Daarna nog naar een ander groot meer geweest Johnson Lake!
En nog even de stad zelf ingeweest allemaal leuke souveniers naar gekocht! jammer genoeg onderweg geen beren en herten gezien..

Zondag 19 Juli 2015

Heerlijk uitgeslapen en daarna naar 'Stanley park' geweest
Lekker zonnen bij de rivier, Toen kwam er ineens een Politie auto aanrijden met 4 Politie mannen met waterschoentjes aan, Wij denken wat gaan die nou doen.. Gaan de in de stroming van de rivier bootjes aanhouden en op Alcohol controleren omdat je in Canada niet in het openbaar mag drinken.. Maar al die bootjes zaten in de stroming dus konden niet stoppen.
In de avonden hebben we lekker met zijn alle Uno en Yachtzee gespeeld!
Super leuke dag gehad!

• 21 Juli 2015 - 20:30

Liesbeth:

Hoi Martijn!
    Wat superleuk om al jouw avonturen te lezen!
    Nog heel veel plezier hè, maar dat zal wel lukken.
    Wij zijn gewoon een beetje jaloers....
    prachtige foto's ook.
    Heel veel groetjes van ons!
    Hassan & Liesbeth

• 24 Juli 2015 - 17:55

Sophie:

Nouu hier is ie dan.. Mijn reactie! Hahaha
    Nee, maar heel leuk om te lezen wat je allemaal doet
    En meemaakt!!
    Je blog is niet mislukt, hij is leuk.

Groetjesss!

Tags: Calgary